نامه هایی که 7 روزه به مقصد می رسد
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ازشرکت‌های دولتی زیرمجوعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در سال ۱۳۶۷ با سرمایه اولیه پنج میلیارد ریال و با هدف ارائه خدمات پستی آغاز به فعالیت نمود.

این شرکت در کل کشور بیش از ۱۶ هزار نیروی انسانی، ۲۹ هزار نقطه تماس، 5 هزار مسیر مبادله پستی و جابجایی داشته و روزانه نزدیک به ۳ میلیون مرسوله انتقال می‌دهد.

پست از مردمی ترین و قدیمی ترین سازمانهای خدماتی است که وظیفه آن برقراری ارتباط است. ارتباط مردم با مردم، مردم با دولت و بالعکس، سازمانها با سازمانها و سرانجام ارتباط مردم و سازمانهای رسمی و غیر رسمی خارج از کشور در این زنجیره قرار دارند.

با این وجود برخی از کاستی ها و مشکلات همچنان پست و ادارات تابعه آن را با برخی از حواشی همراه کرده است.

تعدادی از شهروندان کرمانشاهی که به نوعی ارتباط تنگاتنگی با اداره پست دارند، بهتر و به صورت ملموس تر با این مشکلات مواجه هستند.

اسدالله محمودی از آن دست شهروندان است که از خدمات ارائه شده توسط اداره کل پست استان کرمانشاه گلایه هایی دارد.

وی می گوید: اولین مشکل من و امثال بنده این است که هرکدام از دفاتر پستی تعرفه ای خاص و ویژه برای خود تعریف کرده اند که این امری غیرقانونی و نوعی احجاف در حق مردم است.

محمودی تاکید کرد: دیگر مشکلی که ما با آن روبرو هستیم، دیر به مقصد رسیدن مرسوله پستی است. بنده در طول ماه حداقل سه بار به شهرستان ثلاث باباجانی اقدام به ارسال مرسوله پستی می کنم که متاسفانه به جای اینکه ظرف 24 ساعت بسته پستی به مقصد برسد، باید نزدیک به یک هفته در انتظار رسیدن آن بسته به مقصدش که اتفاقا اداره دولتی نیز هست، باشم.

حسین اسکندری از بازاریان کرمانشاهی نیز در این باره به خبرنگار مهر می گوید: ما اداره پست را امین خود و مرسولاتمان می دانیم،پس انتظار داریم که پست نیز جواب این اعتماد را به خوبی بدهد.

اسکندری تاکید کرد: چند روز پیش برای ثبت نام تلفن ثابت به یکی از دفاتر پیش خوان در شهرک ظفر مراجعه کردم و متصدی باجه اعلام کردند که واگذاری تلفن های ثابت تنها با ارائه کدپستی مقدور می باشد که به همین منظور به پست شهید قندی کرمانشاه مراجعه کردم.

این بازاری تاکید کرد: کارمند پست شهید قندی، برای دریافت کدپستی مبلغ 110 هزار ریال از بنده دریافت کرد که به نظر می رسد این رقم، بسیار ناعادلانه است.

وی بیان داشت: از مسئولان ارشد اداره کل پست استان کرمانشاه درخواست دارم که سری به دفاتر پستی در سطح شهر بزنند!

حاتم سلیمانی، مدیر کل پست استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر 20 واحد دولتی در سطح استان، 226 دفتر ICT و پیشخوان روستایی و همچنین 97 نمایندگی پستی در روستاها و شهرهای کوچک از جمله حمیل، نوسود، نودشه، میانراهان و ... مشغول خدمت رسانی به هم استانی ها می باشند.

سلیمانی در پاسخ به این سئوال که مردم چگونه از چه طریقی مردم می توانند از نرخ تعرفه های اداره پست مطلع شوند گفت: توسط سازمان تعرفه گذار خدمات پستی 4 نوع تعرفه شهری، درون استانی، استان های همجوار و استان های غیر همجوار تعریف شده است که نرخ آنها براساس میزان مسافت و وزن محموله پستی متغیر می باشد. لذا افراد می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره پست استان کرمانشاه، تعرفه های تعیین شده را مشاهده نمایند.

افزایش 10 درصدی تعرفه های پستی با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها

مدیرکل پست استان کرمانشاه افزود: پس از مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، حدود 10 درصد افزایش میزان تعرفه در اداره پست  داشته ایم که از اواخر اردیبهشت ماه اجرا شده است و براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات این افزایش قیمت باید به تدریج به سمت و سویی برود که هزینه واقعی خدمات پستی از مردم دریافت شود.

وی این افزایش تعرفه های پستی را تا پایان سالجاری بدون تغییر اعلام کرد.

یکی از مواردی که در اغلب اوقات ارباب رجوع از آن گله مند هستند، موضوع فروش اجباری پاکت به قیمتهای غیرقانونی توسط متصدیان باجه های پستی است.

خرید پاکت نامه از باجه های پستی اجباری نیست

مدیرکل پست استان کرمانشاه در این باره اظهار داشت: برای رفاه حال مشتری و امنیت مرسوله، پاکت های استاندارد در ازای پرداخت مبلغی در اختیار مردم قرار می گیرد، درصورتی که افراد از پاکت هایی استفاده کنند که از نظر استحکام و ابعاد مورد تأیید پست باشد نیازی به خرید پاکت از این اداره نمی باشد.

دیگر مشکلی که این روزها شهروندان در ارسال مرسولات خود به برخی از نقاط استان شکایت دارند، موضوع دیر رسیدن بسته پستی به مقصد است.

براساس شواهد برخی از مرسولات پستی که از مبدا کرمانشاه به مقصد شهرستان ثلاث باباجانی پست می شود نزدیک به یک هفته بعد به مقصد می رسد که این امر منافات بسیاری با شعارهای اداره کل پست استان کرمانشاه که سرعت را سرلوحه کار خود می داند، دارد.

پاک نامه های که بعد از یک هفته به مقصدشان می رسند

سلیمانی در این باره می گوید: پست های که با پست ویژه فرستاده شده اند، چه از شهرستان به مقصد استان و چه داخل استانی، در همان روز تحویل داده می شوند و برای اینکار سرویس خط ویژه راه اندازی شده است. لذا اگر بسته ای دیر به مقصد برسد، ایراد از آدرس گیرنده می باشد، البته براساس قانون، برای به حداقل رساندن اینگونه موارد تمامی مرسولات ملزم به داشتن کدپستی و کد ملی می باشند و اگر این مشخصات موجود نباشد، از آنجا که کد پستی، ملاک شناسایی آدرس و کد ملی هویت فرستنده می باشد، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای هرکدام 5 درصد هزینه خدمات پستی به عنوان جریمه و یا خسارت از فرستنده اخذ می شود.

این سخن سلیمانی در صورتی صدق می کند که مقصد بسته پستی منزل ویا روستایی در یکی از شهرستانهای استان باشد،جالب اینجاست که خود خبرنگاران این خبرگزاری ها بارها بسته های پستی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ثلاث باباجانی ارسال می کنند که بازهم شاهدیم که این بسته بعد از چند روز متوالی پیگیری به مقصد می رسد. به نظر می رسد این کم کاری هیچ ارتباطی به گمنام بودن گیرنده و... نباشد.

از زمانی که توزیع برخی از قبوض در استان کرمانشاه به صورت پیمانکاری به اداره کل پست استان کرمانشاه واگذار شد، از همان روزهای نخستین اعتراض شهروندان از دیر رسیدن و یا هر نرسیدن قبوض بلند شد.

شرکت پست کرمانشاه تنها قبوض گاز و تلفن را توزیع می کند

مدیرکل پست استان کرمانشاه در این باره می گوید: در حال حاضر تنها قبوض گاز و تلفن توسط نیروهای اداره پست استان کرمانشاه توزیع می شود و اگر شخصی معترض باشد که قبض مربوطه را دریافت نکرده است می تواند فرم اعتراض مشتری برای وی تکمیل شده و از طریق واحد بازرسی و اداره مربوطه به آدرس مشتری مراجعه و اگر بنابر هر دلیلی ثابت شود که کارمند پست قبض را توزیع نکرده است مطابق قانون خسارت پرداخت شده و می بایست رضایت شاکی جلب شود.

وی همچنین بیان داشت: مطابق ماده 4 قانون تشکیل شرکت پست، تنها توزیع به اداره پست مربوط می شود و در قبال صدور قبوض هیچگونه مسئولیتی متوجه این شرکت نمی شود و به طور مثال اگر مأمور قرائت کنتور به منزلی مراجعه نموده و کسی در منزل نباشد، مأمور قرائت برگه ای به داخل منزل انداخته و فرد موظف است رقم کنتور را یاداشت نموده و به اداره مربوطه تحویل نماید.

حاتم سلیمانی در پایان با اعلام اینکه این اداره کل تمام توان خود را برای خدمات بهتر به شهروندان به کار خواهد بست، ابراز امیداوری کرد که مشکلات احتمالی این شرکت با همراهی و تعامل شهروندان حل شوند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com